Strefa PREMIUM

Uzyskaj dostęp do unikatowych treści. 
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.

Strefa PREMIUM

Uzyskaj dostęp do unikatowych treści. 
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.

Sposób na budowę marki zaufanego pracodawcy w branży spożywczej? Czytelna wizja przyszłości i brak sztywnych schematów

Każde przedsiębiorstwo, które w swoim DNA ma zakodowany rozwój, otacza się sprawnymi menadżerami, którzy potrafią zdefiniować cele i najistotniejsze wartości nie tylko dla swojego pracodawcy, ale również dla klientów i własnych zespołów. Każdy menedżer z kolei potrzebuje pracowników, którzy uwierzą w jego entuzjazm, zaangażowanie i metody zarządzania oraz idee planowanych do realizacji zadań. Zatem jakie cechy powinien posiadać nie tylko ceniony menedżer, ale i jego pracodawca?

Według firmy badawczej Great Place To Work Polska, dla pracowników bardzo ważna jest uczciwość w relacjach z pracodawcą, okazywanie wzajemnego szacunku, a także realne poczucie przynależności do zespołu – nie tylko pracowniczego, ale i tego zarządczego. Świadomość realnego wpływu na decyzje i kierunek rozwoju przedsiębiorstwa również mocno buduje morale zespołów. No i atmosfera miejsca pracy… ta przyjazna wynika z realnego zaangażowania kadry w życie organizacji oraz skutecznej strategii firmy, co z kolei proporcjonalnie przekłada się na realizację celów biznesowych. Jedną z firm, która dzięki aktywnemu wsparciu pracowników wdraża np. innowacyjne technologie produkcyjne jest CEDROB FOODS. Efekt? Spółka rośnie każdego roku, a ten stan obserwuje również otocznie biznesowe, które wyróżniło spółkę tytułem Pracodawca Roku.

– Jesteśmy zaskoczeni i ogromnie zaszczyceni przyznanym wyróżnieniem. Jako producent wysokiej jakości wędlin marki Duda oraz własnych marek dla wiodących firm detalicznych, czujemy się niezwykle z niego dumni.
To naprawdę ogromny sukces, zwłaszcza dla naszych pracowników. Ta nagroda to swoisty hołd dla ich zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości produktów oraz wprowadzania innowacji, które napędzają dynamikę naszej organizacji. Chciałbym serdecznie podziękować naszym pracownikom za ich profesjonalizm i oddanie – mówi Krzysztof Pniewski, prezes Zarządu CEDROB FOODS S.A.

W poszukiwaniu nowych pracowników i dla podniesienia ich kompetencji oraz komfortu pracy, CEDROB FOODS inwestuje w umiejętności techniczne, pracę w zespole oraz innowacyjność, wykorzystując nowoczesne narzędzia technologiczne, w tym sztuczną inteligencję. – W minionym roku osiągnęliśmy wzrost ponad 20%, ale nadal dążymy do dalszego rozwoju. Poszukujemy również nowych pracowników i inwestujemy w ich rozwój, zarówno pod względem wiedzy technicznej, jak i umiejętności pracy w zespołach czy innowacyjności, korzystając z nowoczesnych narzędzi technologicznych, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy otwarci na przyszłość i dążymy do tego, by stać się firmą gotową na wyzwania jutra, mimo że nasza branża jest dość tradycyjna. Pracujemy nad tym aby tradycyjne, wysokiej jakości wędliny DUDA były tworzone przez naszych pracowników z pasją i pełnym zaangażowaniem – dodaje prezes Krzysztof Pniewski, podkreślając jednocześnie kluczową rolę pracowników w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa jako przyjaznego środowiska pracy. Jakie więc cechy powinien posiadać dobry menedżer i pracodawca?

Przede wszystkim należy zbudować czytelną wizję przyszłości, coś do czego pracownicy mogą dążyć i z czym mogą się identyfikować. Jeśli już rozumieją tę wizję, to należy oddać pracownikom swobodę działania generującą rozwojowe inicjatywy. Warto unikać narzucania sztywnych schematów pracy, zamiast tego wyznaczyć cele i zachęcać do samodzielności i kreatywności. Ludzie pragną tworzyć wartości i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, dlatego właśnie przyjazne środowiska pracy tworzy klimat do rozwoju.
Umiejętność zbudowania czytelnej wizji przyszłości, do której pracownicy mogą dążyć i z którą mogą się identyfikować to pierwszy klucz do sukcesu. Drugim jest zaufanie oddawane pracownikom – bez narzucania sztywnych schematów pracy. Zamiast tego zachęcanie do samodzielności, kreatywności, podejmowania działań i motywacja do wyzwań.

Ten trzeci klucz do zbudowania marki cenionego pracodawcy jest nieustające wspieranie, poprzez inicjatywy zwiększające portfolio ich umiejętności i rozwój technologii ułatwiających realizację codziennych zadań.
Świadomy potencjału tkwiącego w zaangażowanych pracownikach, pracodawca powinien inwestować w ich szeroko rozumiany rozwój. Między innymi warto inwestować w szkolenia z wiedzy technicznej, które będą wspomagać ich pracę i podwyższać kwalifikacje zawodowe, a także te miękkie umiejętności jak praca w zespole, komunikacja czy radzenia sobie z stresem.

Udostępnij