Strefa PREMIUM

Uzyskaj dostęp do unikatowych treści. 
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.

Strefa PREMIUM

Uzyskaj dostęp do unikatowych treści. 
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.

IX edycja targów WorldFood Poland za nami!

Najważniejsze targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu WorldFood Poland odbyły się w dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w EXPO XXI w Warszawie. Już po raz dziewiąty połączyliśmy całą branżę w trakcie jednego wydarzenia.

Po okresie spowolnienia gospodarczego, spowodowanego inflacją, wojną na Ukrainie oraz pandemią i związanymi z nią lockdownami, uczestnictwo w wartościowych targach branżowych stało się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. W trudnym okresie dla biznesu, wiele firm świadomie dąży do rozwoju i budowania pozytywnego wizerunku na arenie krajowej i międzynarodowej.

Na targach WorldFood Poland wystawiło się aż 289 firm, a 45% z nich było zagranicznych. Odwiedzający mieli okazję poznać i degustować produkty, które jeszcze nie są dostępne na polskim rynku. Polscy i zagraniczni producenci i dystrybutorzy przedstawili niezwykle szeroką gamę jakościowych produktów, w tym wiele nowości. Całe wydarzenie uzupełnione zostało bogatą ofertą merytoryczną – ponad 40 debat i prelekcji na dwóch scenach, a także liczne atrakcje i konkursy, co czyniło targi nie tylko doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, ale również wspaniałą rozrywką.

Prawdziwie międzynarodowy charakter
Nasi odwiedzający mieli niepowtarzalną okazję podziwiać aż 289 stoisk wystawców pochodzących z 32 różnych krajów. Wśród nich znalazły się piękne pawilony narodowe: Tunezji, Ukrainy, Tajlandii, Grecji, Macedonii Północnej i Sri Lanki. Na targach nie mogło oczywiście zabraknąć specjalnej strefy Bellavita i Iberica dedykowanej kulinariom Włoch i Hiszpanii – oferującej szeroki wybór wysokiej jakości produktów spożywczych oraz trunków z obu krajów.

W pawilonie Bellavita odbyło się Food & Wine Academy, które zaoferowało uczestnikom niezwykłe doznania kulinarne, wypełniając halę zapachami wykwintnych włoskich specjałów. To właśnie tam goście mogli spróbować potraw przygotowanych przez tak wybitnych szefów kuchni jak: Emiliano Castagna z Włoskiej Akademii Kulinarnej oraz Anuelo Serra ze Stowarzyszenia Profesjonalnych Włoskich Kucharzy w Polsce. Dla miłośników kuchni włoskiej było to absolutnie niezapomniane doświadczenie.

Warto również zaznaczyć, że na tegorocznych targach po raz pierwszy pojawił się pawilon narodowy Macedonii Północnej, gdzie wystawcy prezentowali między innymi bogatą ofertę win oraz także tam, odbyły się spotkania B2B połączone z degustacją. Ponadto, mimo trudnej sytuacji geopolitycznej, nie zabrakło również przedsiębiorców z Ukrainy, którzy bardzo licznie reprezentowali swój kraj.

Spotkania handlowe
Spotkania handlowe stanowią nieodzowny element targów WorldFood Poland, a tegoroczna edycja okazała się szczególnie owocna. W strefie spotkań handlowych odbyło się wiele cennych rozmów, które umożliwiły nawiązanie kontaktów biznesowych z kupcami nie tylko z Polski, ale również z całego świata.

Należy podkreślić, że w tym roku udało nam się przyciągnąć uwagę kupców z różnych formatów handlowych, w tym z sieci handlowych, aptek, sklepów specjalistycznych, sklepów internetowych oraz stacji benzynowych, co stanowi doskonały dowód na to, jak istotne są targi dla szerokiej gamy branż. Wśród uczestników spotkań znaleźli się znamienici kupcy, w tym Auchan, Carrefour, Empik, Eurocash, Biedronka, Dr. Max, Dino Polska, PKN Orlen, Barbora.pl, NFTY, Medinn oraz Kuchnie Świata.

Cieszymy się, że w tym roku partnerem strefy rozmów handlowych została renomowana polska marka Dolina Dobra, oferująca produkty mięsne najwyższej jakości i działająca w sposób przyjazny dla środowiska.

Ponad 40 debat i prelekcji
W czasie trzech dni targów WorldFood Poland prezentowane tematy poruszały wiele istotnych kwestii dla branży spożywczej, od sposobów promowania polskich marek za granicą, przez kluczowe aspekty dotyczące systemu kaucyjnego, aż po najnowsze trendy na rynku suplementów diety czy żywności ekologicznej. Program merytoryczny był niepowtarzalną okazją do pogłębienia wiedzy oraz zdobycia cennych informacji o prowadzeniu biznesu w branży FMCG w czasach pełnych wyzwań. W drugim dniu targów skupiono się na kluczowych trendach w branży spożywczej, takich jak transformacja systemu żywnościowego w Polsce, rynku alternatywnych źródeł białka, produkcji mięsa komórkowego oraz perspektywach rozwoju rynku suplementów diety. W ostatnim dniu targów omawiano zagadnienia związane z eksportem, rozwijaniem biznesu na rynkach zagranicznych, łańcuchem dostaw i działaniem systemu elektroenergetycznego. Wszystkie te prezentacje i dyskusje dostarczyły nieocenionych wskazówek dla przedsiębiorców z branży spożywczej, którzy chcą rozwijać swoje firmy i wprowadzać innowacje, jednocześnie dbając o środowisko naturalne oraz dobro swoich pracowników.

Wyłonienie najlepszych produktów
Konkurs o Złoty Medal towarzyszący targom WorldFood Poland stanowi nieodzowny element wyłaniania i promocji najlepszych produktów prezentowanych przez wystawców. W Strefie Degustacji, zasiadający w Jury konkursu przedstawiciele sieci handlowych i sektora HoReCa, stowarzyszeń i organizacji branżowych oraz eksperci żywieniowi, mieli okazję przetestować ponad 130 produktów spożywczych oraz suplementów diety. Wspaniałe smaki i aromaty, które przeszły skrupulatną ocenę, pozwoliły wyłonić laureatów, których produkty zostały poddane ocenie publiczności targów. Jury wyłoniło 12 wyjątkowych produktów. Laureaci Złotego Medalu w ramach nagrody otrzymali profesjonalną sesję fotograficzną wykonywaną przez fotografów ze studia „Od kuchni” podczas targów – partnera konkursu Złoty Medal. Dodatkowo, każdy produkt który otrzymał Złoty Medal został poddany ocenie publiczności. W ramach Business Best Choice, produkt „Ku*Czak klasyk” firmy Plantway został wyłoniony przez uczestników targów i otrzymał nagrodę w postaci vouchera o wartości 10 000 zł na rzecz stoiska na kolejną edycję WorldFood Poland. Ponadto, w strefie Bellavita odwiedzający dokonali wyboru najlepszego produktu spośród 600 oferowanych przez 50 włoskich marek, którym został Panettone Pistacio – naturalny krem pistacjowy firmy Chiostro di Saronno.

Zapraszamy za rok na jubileuszową edycję
IX edycja targów WorldFood Poland dobiegła końca, a my z dumą możemy powiedzieć, że była to niezwykle udana edycja. Podczas trzydniowego wydarzenia mogliśmy gościć aż 289 wystawców z 32 krajów oraz tysiące odwiedzających z branży. Dziękujemy wszystkim uczestnikom i partnerom za tak wspaniałe targi, które po raz kolejny okazały się doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i zaprezentowania najlepszych produktów spożywczych na rynku.

Z niecierpliwością czekamy na kolejną jubileuszową, X edycję WorldFood Poland, która odbędzie się 16-18 kwietnia 2024 w EXPO XXI w Warszawie. Będzie to niezapomniane wydarzenie, na które już teraz serdecznie Państwa zapraszamy!

Więcej informacji na stronie: www.worldfood.pl

Udostępnij