Strefa PREMIUM
Uzyskaj dostęp do unikatowych treści.
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.
Uzyskaj dostęp do unikatowych treści.
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.
Uzyskaj dostęp do unikatowych treści.
Usługa jest całkowicie BEZPŁATNA.
Wymagana jest jedynie rejestracja konta w naszym Portalu.
Jedna z najbardziej perspektywicznych imprez targowych nadchodzących lat skoncentruje producentów marek własnych oraz przedstawicieli sieci handlowych z Polski i wielu krajów Europy. Lista wystawców i strefa kupiecka wydarzenia, które odbędzie się 6 i 7 listopada 2024 w Targach Kielce, rosną z tygodnia na tydzień. Targom towarzyszyć będzie Forum Marek Własnych z debatą, którą poprowadzi ceniony ekspert Robert Krzak. Równocześnie odbędzie się nowe wydarzenie XPand, którego wystawcami będą firmy z Afryki Północnej.
Konsumenci coraz częściej wybierają marki własne i ten trend w najbliższych latach się nie zmieni – wskazują branżowe raporty. Jak wynika z “Behaviour Change” opracowanego przez Consumer Panel Services GfK, wartość sektora marek własnych na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rok do roku i w 2023 roku przekroczyła 50 miliardów złotych. Raport Private Label Manufacturers Association (PLMA) za 2024 rok wskazuje, że wzrost sprzedaży marek własnych w Europie wyniósł 13 proc. w 2023 roku, co znacząco przewyższa wzrost sprzedaży marek narodowych, który wyniósł 6 proc.
Duże sieci w Strefie Kupieckiej
Na preferencje konsumentów odpowiadają coraz intensywniej sieci handlowe, ale także przedsiębiorstwa usługowe, prowadzące m.in. stacje paliw czy kina. – Zaangażowanie obu stron w przygotowanie produktu marki własnej oczekiwanego przez konsumenta widzimy cały czas organizując Targi Marek Własnych. Ostatnia edycja udowodniła, że konkretne rozmowy producentów i kupców owocują inspirującymi biznesami, dzięki którym klient otrzymuje nowy artykuł, wysokiej jakości i w przystępnej cenie – mówi Jakub Nogaj, menadżer projektu Future Private Labels w Targach Kielce. – Już wtedy udział w wydarzeniu 2024 z satysfakcją deklarowali niemal wszyscy wystawcy i ponad 40 przedstawicieli sieci handlowych polskich i zagranicznych, w tym bliskowschodni Lulu Group International, europejskie Intermarché, Bricomarché i Auchan, oraz działające na polskim rynku Stokrotka, Chorten i Gram Market. Do Strefy Kupieckiej najbliższej edycji zgłosili się już specjaliści m.in. z sieci Dino Polska, Lewiatan, Vollmart, Społem – COOP oraz Grupy Eurocash.
Różnorodność produktów pod marki własne w Kielcach
Podczas jedynego wydarzenia targowego w Polsce w 100 procentach poświęconego markom własnym, 6 i 7 listopada w Targach Kielce, wystawcy zaprezentują różnorodne artykuły. Będą to m.in. produkty spożywcze – świeże, mrożone i dania gotowe, wędliny, napoje – także alkoholowe, przekąski i słodycze, wyroby mleczarskie, a także kosmetyki, artykuły higieniczne, chemia gospodarcza, baterie. Żur Piskorek zaproponuje oczywiście żur, gospodarstwo pasieczne Sądecki Bartnik – miody i produkty pszczele, AleBrowar – piwa, Alpan – artykuły mleczarskie. Wśród wystawców już są także Aldef Global, specjalizujący się w produktach do zwalczania szkodników, Rocket Poland – dystrybutor baterii i żarówek, niemiecki Nölken Hygiene Products oferujący produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji, a także chorwacki producent balsamów do ust VIMI. Prezentację narodową przygotuję czeskie przedsiębiorstwa.
– Każdy wystawca i kupiec otrzymuje terminarz spotkań na obydwa dni targów. Forma kontraktacyjna jest doceniana przez uczestników wydarzenia, zwiększa efektywność udziału. Dzięki umówionym wcześniej spotkaniom kupcy poznają dedykowane ich profilom produkty i oferty – wyjaśnia Jakub Nogaj.
Dyskusje o rozwoju marek własnych i branży mięsnej w Targach Kielce
Potencjał wydarzenia dla rozwoju branży marek własnych zwiększają wydarzenia konferencyjne, które przygotowują współorganizatorzy Targów Marek Własnych. Forum Marek Własnych, organizowane przez Ewa – Bis z prezesem Markiem Marcem oraz MSL Consulting z szefem Michałem Sadeckim, zgromadzi 6 listopada w Targach Kielce wybitnych ekspertów branży, którzy podejmą najważniejsze tematy dotyczące rozwoju marek własnych. Debatę moderował będzie ceniony ekspert sektora handlu i produktów konsumenckich Robert Krzak.
Z kolei Marek Bielski, wydawca miesięcznika „Rzeźnik polski” należącego do Gemini Group, przygotowuje obrady Okrągłego Stołu Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego. Wydarzenie skupi producentów i przedstawicieli sieci zajmujących się grupą produktów mięsnych. Wydawnictwo przeprowadzi także konkurs Smak Jakości®, który przyciąga przedsiębiorców z branży mięsnej.
XPand z wystawcami z Afryki Północnej i wiedzą o rynku
Targom Marek Własnych 6 i 7 listopada 2024 towarzyszyć będzie nowe wydarzenie pod nazwą XPand. Po raz pierwszy w gronie wystawców w Targach Kielce pojawią się przedsiębiorcy z Północnej Afryki. Udział zapowiada kilkadziesiąt firm, przede wszystkim z Tunezji i Maroka. Kupcy i zwiedzający będą mogli poznać oferty m.in. producentów kosmetyków, farmaceutyków, produktów spożywczych, a nawet tekstyliów. To przedsiębiorcy, którzy szukają partnerów do współpracy w Europie. O tym, jak wejść i działać na rynku północnoafrykańskim, podczas specjalistycznych paneli powiedzą eksperci m.in. z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz przedstawiciele polskich przedsiębiorstw już tam funkcjonujących. XPand jest organizowany przy wsparciu Polsko-Tunezyjskiej Izby Gospodarczej.
Targi Kielce 6 i 7 listopada 2024 staną się platformą biznesowych porozumień i inspirujących dyskusji.